ربولیزرهای نگارک

لیزرهای دیودی یک نوع خاص از لیزرها هستند که محیط فعال آنها حالت جامد است و توانایی تبدیل انرژی الکتریکی به یک پرتو قدرتمند را دارند. این تکنولوژی اولین بار در سال ۱۹۶۲ معرفی شد و از آن زمان به وسیله‌ی فناوری‌های مختلف، توسعه یافته است. امروزه استفاده از لیزرهای دیودی در کاربردهای گوناگونی از جمله چاپ و حکاکی لیزری به طور گسترده مورد استقبال قرار گرفته است.

در حکاکی لیزری، پرتو لیزر بر روی یک نقطه کوچک در سطح ماده متمرکز می شود و انرژی حاصل از لیزر باعث تبخیر یا تغییر رنگ مواد می شود. در این فرآیند، کنترل دستگاه از طریق کامپیوتر با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند Lightburn یا LaserGRBL انجام می‌شود. البته برخی از مدل‌ها از نرم‌افزارهای اختصاصی خود استفاده می‌کنند. قدرت لیزر(مدت زمان پالس لیزر) و سرعت حرکت لیزر در سطح ماده، همگی برای دستیابی به نتیجه مورد نظر قابل کنترل هستند.

دستگاه برش و حکاکی لیزر دیود

ماژول های لیزر

ماژول های لیزرهای دیودی را می توان در کلاس های مختلف انرژی خریداری کرد. بیشترین توان استفاده شده ماژول های 1 وات، 5 وات و 10 وات است. اما مدل های قوی تری نیز وجود دارند که دارای توان خروجی نوری 20 یا حتی 40 وات هستند.

هر چه وات پرتو نوری تولید شده توسط لیزر بیشتر باشد، قدرت برش بیشتری دارد و این ویژگی به قدرت آن برای تبخیر مواد مورد نظر کمک می‌کند. قدرت بیشتر همچنین به معنی حکاکی لیزری سریعتر است. با این حال، بیشتر حکاکی های دقیق با لیزرهایی ساخته می شوند که حداکثر توان خروجی کمتری دارند، زیرا می توان آنها را با دقت بیشتری کنترل کرد.

آیا لیزرهای با قدرت کمتر برای کاربر خطر کمتری دارند؟ این یک اشتباه رایج است که استفاده از لیزرهای کم مصرف بی‌خطرتر است، می‌توان گفت برای آسیب دائمی به شبکیه چشم فقط کافی است یک میلی‌ثانیه به لیزر 0.005 وات خیره شوید. بنابراین هرگز فکر نکنید که لیزرهای با قدرت کمتر ضرر کمتری دارند.

ماژول های لیزر

میز لانه‌زنبوری

میز لانه زنبوری اغلب در حکاکی های لیزری برای قرار دادن متریال مورد نظر استفاده می شود. این میز می‌تواند برای مواد نازک یا شکننده مفید باشد، زیرا به جلوگیری از تاب برداشتن یا جابجایی آنها در طول فرآیند حکاکی کمک می کند. میزهای لانه زنبوری دارای وزن کمی هستند، که می‌تواند برای قابلیت جابجایی این دستگاه ها، مهم باشد.

میز لانه زنبوری برش و حکاکی لیزر دیود

پمپ‌های هوا

پمپ‌های هوا ابزارهایی اساسی هستند که در دستگاه‌های حکاکی لیزری به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. عمده وظایف آنها شامل دمیدن جریانی از هوای فشرده بر روی سطح ماده حکاکی شده است که به بهبود کیفیت حکاکی و افزایش عمر لیزر کمک می‌کنند.

با ایجاد جریان هوا، پمپ‌های هوا مواد زائده و ذرات تولید شده در طول فرآیند حکاکی را از بین می‌برند، که این امر به بهبود ظاهر کلی محصول نهایی کمک می‌کند. همچنین، از طریق از بین بردن گرما، این پمپ‌ها از گرم شدن بیش از حد مواد حکاکی شده و احتمال آسیب دیدن آنها جلوگیری می‌کنند.

استفاده از پمپ‌های هوا همچنین منجر به کاهش میزان دود تولیدی در طول فرآیند حکاکی می‌شود. به طور کلی، این پمپ‌ها به بهبود دقت و کیفیت حکاکی کمک می‌کنند و فرآیند را برای اپراتور کارآمدتر و لذت‌بخش‌تر می‌سازند.

پمپ هوا

عینک محافظ چشم

از آنجایی که لیزر دیود پرتوی نور بسیار شدید و باریکی تولید می‌کند، اگر به صورت مستقیم به آن نگاه کنید، می‌تواند برای چشم بسیار مضر باشد. در هنگام کار با دستگاه‌های برش و حکاکی لیزر دیود، استفاده از عینک محافظ برای حفاظت از چشم در برابر پرتو لیزر امری ضروری است. بنابراین، همواره هنگام کار با لیزر، استفاده از عینک محافظ توصیه می‌شود تا از خطر آسیب به چشم‌ها جلوگیری شود.

عینک محافظ برش و حکاکی لیزر دیود

ربولیزرهای نگارک

امروزه لیزرهای دیودی برای حکاکی لیزری بسیار محبوب شده‌اند زیرا نسبتا کم مصرف، کم حجم و کارآمد هستند. مجموعه ربولیزرهای نگارک، لیزرهای دیودی کاربردی برای حکاکی و برش هستند که توسط شرکت فناوری لیزر پردازش سدید،‌ متناسب با کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی طراحی، تولید و توسعه داده شده‌اند.

محصولات نگارک همراه با عینک محافظ عرضه می‌شوند. همچنین بنابر نیاز مشتریان محترم، دستگاه پمپ هوا و میز لانه نیز به طورجداگانه قابل سفارش و خرید می باشد. همچنین تمامی دستگاه ها دارای گارانتی 12 ماهه هستند.

دستگاه حکاکی و برش لیزر دیود- مدل رسام 1

روبو لیزر نگارک مدل رسام1، یک دستگاه حکاکی و برش لیزر دیودی است. این دستگاه دارای ماژول با کیفیتی است و به علت بهرمندی از فناوری روز دارای طول عمر بیش از 10 هزار ساعت می باشد. توان خروجی این دستگاه 5.5 و 11 وات می‌باشد.

دستگاه حکاکی و برش لیزر دیود مدل رسام 1، قابلیت حکاکی روی برخی از فلزات رنگی مانند آلومینیوم آنادایز رنگی، و سایر مواد غیر منعکس کننده نور و همچنین حکاکی روی چوب، کاغذ، چرم، بامبو، مواد پلاستیکی تیره، لاستیک، اکسید آلومینا، مس و… را دارد.

دستگاه حکاکی و برش لیزر دیود رسام 1

دستگاه حکاکی و برش لیزر دیود- مدل نگارک 1

دستگاه حکاکی و برش لیزر دیود مدل نگارک 1، متناسب با کسب و کارهای کوچک و خانگی است. این دستگاه محدوده کاری 17 در 17 سانتی‌ متری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. توان خروجی این دستگاه 2.5 و 5.5 وات است.

دستگاه حکاکی و برش لیزر دیود نگارک 1

دستگاه حکاکی و برش لیزر دیود- مدل نگارک 2

دستگاه حکاکی و برش لیزر دیودی مدل نگارک 2، دارای توان خروجی 5.5 وات است و یکی دیگر از محصولات تیم نگارک می‌باشد که متناسب با کسب و کارهای کوچک و خانگی طراحی و توسعه داده شده است.

دستگاه حکاکی و برش لیزر دیود نگارک 2

خرید دستگاه حکاکی و برش لیزر دیود

برای خرید و اطلاع از جزئیات دستگاه های حکاکی و برش لیزر دیود می توانید به وب سایت نگارک مراجعه کنید. همچنین برای مشاوره خرید می توانید با متخصصان ما با شماره های 32741277-034 و 09134411272 در ارتباط باشید.

متخصصان ما در تمامی مراحل خرید دستگاه لیزر دیود شما را همراهی و راهنمایی می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.