نصب نرم افزار LightBurn

لایت برن چیست؟

نرم افزار LightBurn یک نرم افزار بسیار کاربردی در زمینه ی کار با دستگاه های حکاکی و برش لیزری می باشد. این نرم افزار به بهترین نحو اجازه کنترل دستگاه لیزر را به کاربران می دهد. نرم افزار لایت برن دارای پنل گرافیکی می باشد که از طریق آن کاربران می توانند طرح های دلخواه را به وجود بیاورند. به علاوه طرح های طراحی شده در نرم افزارهای گرافیکی دیگر از جمله corel را می توان به آن وارد کرد.

یکی از بهترین ویژگی های این نرم افزار نسبت به نمونه های مشابه امکان جابه جایی اشیا و طرح ها در داخل محیط کار این نرم افزار می باشد. در این مقاله به نصب نرم افزار LightBurn پرداخته می شود.

جابه جایی در لایت برن

نرم افزار لایت برن فایل های گرافیکی و تصویری را به عنوان ورودی به محیط کار خود وارد می کند. از جمله ی این فرمت ها باید به Al، PDF ،PNG، SVG، DXF، PLT، JPG، BMP و … اشاره کرد. اگر شما هم به دنبال یک نرم افزار عالی و کاربرپسند در زمینه ی حکاکی و برش لیزری هستید، لایت برن بهترین گزینه برای شما است.

مزییت های لایت برن:

نرم افزار LightBurn مزیت های زیادی نسبت به نمونه های مشابه ی خود دارد و این مزیت ها باعث شده تا لایت برن را یک نرم افزار صنعتی و کارگاهی بنامیم. در واقع لایت برن تمام ویژگی های یک نرم افزار برای کارها با تیراژ بالا را دارد. برخی از این ویژگی ها به شرح زیر است.

  • فرمت های ورودی متنوع از جمله DXF، SVG و…
  • امکان جابه جایی، تغییر اندازه،چرخش و … اشیا درون طرح
  • نوار گرافیکی قدرتمند برای طراحی طرح های متنوع
  • درج خودکار QRcode
  • دارا بودن تست سرعت و شدت برای مواد مختلف
  • داشتن نوار لایه بندی برای حکاکی و برش متفاوت طرح

لایت برن و نگارک

تمامی دستگاه های تولید برند نگارک از نرم افزار لایت برن پشتیبانی می کنند. اگر شما هم قصد خرید دستگاه های لیزری با طول عمر بالا و با کیفیت را دارید بهترین گزینه برای شما محصولات برند نگارک می باشد. ما در نگارک از بهترین قطعات برای تولید دستگاه های خود استفاده می کنیم. تمامی دستگاه ها و ماژول های برند نگارک دارای گارانتی 12 ماهه ربو لیزر نگارک می باشد.

ربولیزرهای نگارک

چگونه لایت برن را نصب کنیم!!!

برای نصب نرم افزار LightBurn ابتدا فایل نصبی آخرین نسخه ی این نرم افزار را از سایت Soft98.ir دانلود کنید. در هنگام نگارش این مقاله آخرین نسخه ی لایت برن ورژن 1.5.6 می باشد. فایل دانلود شده که به صورت فشرده می باشد را از حالت فشرده خارج کنید و بر روی فایل نصب با پسوند exe کلیک کنید.

توجه:

در هنگام نصب باید توجه کنید که آنتی ویروس و دیفندر ویندوز را غیر فعال کنید تا فایل های این نرم افزار را به هنگام نصب حذف نکند.

در مرحله ی اول نصب پس از کلیک بر روی فایل نصبی نرم افزار لایت برن پنجره ی نصب Microsoft Visual C++ به صورت زیر باز می شود. با انتخاب تیک موافقت در پایین صفحه و کلیک بر روی گزینه ی نصب این پکیج بر روی سیستم شما نصب خواهد شد. در واقع این پکیج جز حیاطی برخی برنامه های ویندوزی می باشد.

نصب C++ برای لایت برن

لایت برن فایل Shortcut برنامه ی خود را به صورت پیش فرض در پوشه ی start menu ایجاد می کند. برای تغییر فولدر پیش فرض می توانید از پنجره ی باز شده در دومین مرحله ی نصب این نرم افزار استفاده کنید. اما بهترین کار انتخاب پیش فرض نرم افزار می باشد بنابراین بر روی گزینه ی Next کلیک کنید.

نصب LightBurn

در مراحل بعدی نصب، تمام پارامتر ها را به صورت پیش فرض بپذیرید و بر روی گزینه ی Next کلیک کنید تا نصب نرم افزار به درستی پیش برود. با گذشتن از تمامی این مراحل به مرحله ی نصب پیکیج های نرم افزار می روید. این مرحله بسته به نوع سیستم از چند ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد.

در حال نصب Lightburn

زمانی که نصب نرم افزار به پایان رسید پنجره ای با عنوان کامل شدن نصب نرم افزار نمایش داده می شود. لطفا تیک lanch lightburn را بردارید تا نرم افزار بلافاصله پس از نصب باز نشود. در انتها بر روی گزینه ی finish کلیک کرده تا نصب نرم افزار به پایان برسد.

پایان نصب LightBurn

اما هنوز کار نصب به طور کامل به پایان نرسیده است. به پوشه ای که از سایت دانلود کردید بروید و وارد پوشه ی Loader شوید. فایل لودر نرم افزار لایت برن را کپی کنید و در مسیر نصب نرم افزار قرار دهید.

کپی ایکن لایت برن

محل نصب نرم افزار لایت برن

برای پیدا کردن مسیر نصب نرم افزار لایت برن بر روی ایکن این نرم افزار در دیکستاپ ویندوز راست کلیک کرده و گزینه ی Open file location را انتخاب کنید تا پوشه ی محل نصب نرم افزار LightBurn باز شود. فایل لودر را در این پوشه قرار دهید.

location LightBurn

از این به بعد ایکن اصلی این نرم افزار فایل لودر می باشد. یک shortcut از آن ساخته و بر روی دیکستاپ قرار بدهید. با کلیک بر روی آن نرم افزار لایت برن بدون مشکل باز می شود.

لایت برن Lightburn

سوالات متداول:

به محض باز شدن نرم افزارلایت برن و نمایش یک صفحه نرم افزار بسته می شود؟

این اتفاق دو علت دارد. اول اینکه پس از نصب نرم افزار LightBurn، فایل Loder نرم افزار را در مسیر نصب قرار نداده اید. دومین علت این می باشد که شما بر روی ایکن اصلی نرم افزار کلیک می کنید. همانگونه که در توضیحات نصب گفته شد بعد از قرار دادن فایل لودر در مسیر نصب ایکن اصلی برای باز شدن نرم افزار فایل لودر می باشد. پس یک shortcut از این فایل بر روی دکست تاپ خود بسازید.

چرا برخی اوقات نرم افزار LightBurn در حکاکی خوب عمل نمی کند؟

برخی از ورژن های قدیمی تر به علت اصلی نبودن لایسنس نرم افزار مشکلاتی در حکاکی به وجود می آوردند. لطفا به روزترن ورژن را نصب کنید.

چرا به هنگام خارج کردن فایل دانلود شده از حالت فشرده فایل لودر در فولدر وجود ندارد؟

آنتی ویروس و یا دیفندر ویندوز باعث حذف فایل لودر شده لطفا در هنگام نصب غیر فعال باشند.

بعد از گذشت چند روز از استفاده فایل لودر از دکستاپ حذف شده دلیل آن چیست؟

متاسفانه آنتی ویروس یا دیفندر ویندوز آن را حذف کرده دوباره آن را در مسیر نصب کپی کنید و یک shortcut برای دکستاپ بسازید.

بعد از گذشت مدتی که از نرم افزار لایت برن استفاده کردم همه چی خوب بود اما الان بعد از باز کردن نرم افزار، صفحه ی لایسنس باز می شود و بلافاصله نرم افزار بسته می شود؟

آنتی ویروس یا دیفندر ویندوز فایل shortcut لودر نرم افزار را حذف کرده و شما روی ایکن اصلی این نرم افزار Lightburn کلیک کرده اید. لطفا فایل لودر را دوباره در مسیر نصب کپی کنید و برای دکستاپ یک shortcut بسازید.

من قصد حکاکی یک مربع را در لایت برن دارم اما این مربع را در جهت ارتفاع ادامه می دهد و متوقف نمی شود دلیل آن چیست؟

برخی از ورژن های قبلی این نرم افزار به علت نداشتن لایسنس معتبر دچار مشکل بودند. لطفا اخرین ورژن را نصب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.