دستگاه حکاکی لیزری رسام 1

دستگاه حکاکی لیزری

لیزر نگارک مدل رسام 1

لذت حکاکی آسان و حرفه ای

روبو لیزر نگارک مدل رسام1، یک دستگاه حکاکی و برش لیزری است. دستگاه حکاکی لیزری رسام 1 با بهره گیری از بورد کنترل 0.MKS DLC V2 و نرم افزارهای تحت ویندوز و اندروید(به درخواست مشتری نصب می شود و در نسخه ی اصلی وجود ندارد)، کاربری این دستگاه را برای کاربران حرفه ای، آسان و لذت بخش می‌نماید. همچنین با توجه به طول موج لیزر بکار رفته، این دستگاه قابلیت حکاکی و برش طیف گسترده ای از مواد مختلف را دارد.


خرید دستگاه حکاکی لیزری

راهنمای نصب

برای شروع کار ابتدا با دستگاه حکاکی لیزری رسام 1 آخرین ورژن نرم افزارهای Lightburn یا Lightburn را بارگیری و نصب نمایید، سپس مطابق دستورالعمل نصب و راه اندازی، اقدام به راه اندازی دستگاه برش و حکاکی لیزر نگارک نمایید.

دانلود دفترچه راهنمای لیزر نگارک سری رسام

نرم افزار لایت برن:

نرم افزار لایت برن یک نرم افزار بسیار کاربردی در زمینه ی حکاکی و برش لیزری می باشد. برای اطلاعات بیشتر و نصب نرم افزار LightBurn به قسمت مقاله های نگارک بروید و آموزش نصب نرم افزار لایت برن را مطالعه کنید.

نرم افزار LaserGRBL:

  • LaserGRBL یک نرم افزار حرفه‌ای است که کاربران حرفه ای می‌توانند از آن استفاده کنند. فریمور استاندارد آن 1F می‌باشد.
  • دانلود نرم افزار LaserGRBL
  • سیستم مورد نیاز: ویندوز 7 ( SP1،SP2 و SP3 )، ویندوز 8.1 ، ویندوز 10 و بالاتر.

اپلیکشن اندروید MKS Laser:

2. برای شروع:

  • نصب و راه اندازی:

از آنجا که دستگاه حکاکی لیزری در حین کار لرزش دارد، ابتدا یک میز پایدار و تمیز پیدا کنید و چهار پایه براکت را بر روی آن تثبیت کنید. همپنین می توانید یک صفحه چوبی درست کنید که چهار پایه را بر روی آن ثابت کنید.

  • اتصال:

دستگاه لیزر حکاکی نگارک مدل رسام 1، با توان خروجی یا نوری 5.5 وات و توان الکتریکی 30 وات، نیاز به یک منبع تغذیه 12ولت DC با جریان 5 آمپر دارد.

  • تمرکز پرتو
  • روش تنظیم
  • قبل از تنظیم فاصله کانونی، عینک محافظ را برای مشاهده لکه پرتو به چشم بزنید.
  • شیء مورد نظر برای حکاکی را در زیر لیزر قرار دهید و ارتفاع لیزر را تنظیم کنید تا فاصله بین نور خارج شده و سطح جسم در حد فاصل15 تا40 میلی متر حفظ شود.
  • برای تنظیم فوکوس، سر فوکوس را بچرخانید تا به نقطه برسید.

توجه:

  • باید توجه داشت که دامنه تمرکز سرهای مختلف لیزر متفاوت است. برای جزئیات بیشتر، درشرایط عادی، فاصله خروجی نور از جسم مورد حکاکی 15 تا 40 میلی متر (22 میلی متر) می‌باشد.
  • اگر سطح جسم برای حک شدن یا بریده شدن ناهموار و یا در حالت سفید و شفاف باشد، ممکن است باعث شود کاربر راهی برای مشاهده مستقیم حالت فوکوس نداشته باشد. در این حالت می‌توان از یک مقوا خاکستری نازک روی سطح جسم استفاده کرد تا به تنظیم فوکوس کمک کند.
  • اگر وضعیت روشنایی نور کم نامناسب است، می‌توانید وضعیت نور کم (low-light) را در صفحه تنظیمات نرم افزار تنظیم کنید.
  • ماژول لیزر، به یک لنز متمرکز کننده کوچک با فاصله کانونی در محدوده 5 تا50 میلی‌متر مجهز شده است. هرچه لنز نزدیک‌تر به لکه پرتو روی سطح کار باشد، نقطه کانونی کوچکتر می‌شود. اما دود ناشی از سوزاندن شی موجب تیره شدن لنز می‌شود. اگر می‌خواهید از این نوع حکاکی یا برش نزدیک استفاده کنید، توصیه می‌شود یک فن اضافه در کنار آن قرار دهید تا دود را خارج کند و از آلوده کردن لنزها خودداری کند. اگر دود لنز را آلوده کند، ممکن است به راحتی باعث شکسته شدن لنز شود. در آن زمان، برای تعویض آن باید یک لنز اضافی خریداری کنید. اگر شکستگی اتفاق نیافتد، باید لنز را با یک گوش پاک کن، تمیز کنید.

3. نگهداری:

بعد از گذشت مدتی، ممکن است تسمه‌ها شل شوند و در نتیجه حکاکی به خوبی انجام نشود. برای تنظیم پیچ‌های دستگاه حکاکی می‌توانید از پیچ گوشتی و آچار آلن استفاده کنید تا تسمه‌ها را دوباره محکم کنید.

مشخصات فنی

مشخصات فنی:

ویژگی های فنی دستگاه لیزر حکاکی نگارک مدل رسام 1

منبع لیزرلیزر دیود
طول موج450 نانومتر
توان خروجی لیزر5.5 و 11 وات
ابعاد ناحیه کاری70 در 46 سانتی متر
فرمت هاBMP, JPG, PNG, NC, DXF …
سیستم عاملWin xp,7,8,10 , android
توان برق مصرفی 30 و 40 وات
وزن دستگاه4Kg
ابعاد دستگاهcm90 * 62 * 20
وزن بسته بندی5Kg
ابعاد بسته بندیcm90 * 40 * 25
ضمانت12 ماه
توضیحات

بدنه و ساختار دستگاه لیزر حکاکی

زیبا و با دوام

دستگاه های نگارک به علت بهرمندی از طراحی بهینه دارای زیبایی و دوام زیادی می باشند. همچنین ساختمان اصلی نگارگ مدل رسام1 از پروفیل آلومنیوم و پلکسی ساخته شده است. از این رو ساختار این دستگاه در طول زمان بادوام می باشد و بدون تغییر شکل باقی می ماند.

دستگاه حکاکی لیزری رسام 1
دستگاه حکاکی لیزری

سیستم حرکتی

روبات کارتزین(دکارتی)

نگارک رسام، یک ربات مختصات دکارتی 2 بعدی است که محورهای حرکت آن خطی‌اند. هر یک از این محورها با استفاده از یک عدد استپر موتور دقیق به حرکت در می‌آیند. از مزایای این نوع سیستم حرکتی، سهولت کنترل حرکت بازوی‌های دستگاه است.

ناحیه کاری حک لیزری

متناسب با کسب و کارهای کوچک

ابعاد ناحیه کاری نگارک رسام، متناسب با کسب و کارهای کوچک و خانگی است. این دستگاه محدوده کاری 70 در 46 سانتی‌متری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
ابعاد دستگاه برش لیزر
ماژول دستگاه برش لیزری

ماژول لیزر دستگاه حکاکی لیزری

لیزر دیودی با طول عمر بالا

دستگاه های لیزر نگارک دارای ماژول های با کیفیتی می باشند. از این جهت این ماژول های لیزر برای اطمینان از عدم کاهش توان به مرور زمان آزمایش های سختی را پشت سر می گذارند. این آزمایشات تنها به توان لیزر محدود نمی شوند بلکه برای اطمینان از کنترل محدوده ی دمایی در زمان طولانی، آزمایشات دیگری را پاس می کنند. در نتیجه می‌توان از این ماژول‌ها به طور مداوم و بدون محدودیت زمانی استفاده کرد. این ماژول ها به علت بهرمندی از فناوری روز دارای طول عمر بیش از 10 هزار ساعت می باشند.

کنترلر MKS DLC V2

پشتیبانی از فریمورهای مختلف برای دستگاه حکاکی لیزری

کنترلر روبو لیزر نگارک سری رسام ساخت شرکت Makerbase® است که به پردازنده Atmel مجهز است که از فریمور و سیستم عامل GRBL 1.1F پشتیبانی می‌کند، و برای کاربران حرفه‌ای مناسب است.

بورد دستگاه برش لیزری
دستگاه حکاکی لیزری و دستگاه برش لیزری

کاربردهای دستگاه حکاکی لیزری

حکاکی و برش مواد مختلف

  • حکاکی عمیق (چوب از 0.5 تا 3 میلی‌متر).
  • ضخامت برش (چوب های طبیعی تا 8 میلی‌متر برای لیزر 7.5 وات).
  • قابلیت حکاکی روی برخی از فلزات رنگی مانند آلومینیوم آنادایز رنگی، و سایر مواد غیر منعکس کننده نور.
  • مواد قابل حکاکی شامل، چوب، کاغذ، چرم، بامبو، مواد پلاستیکی تیره، لاستیک، اکسید آلومینا، مس و … .
  • حکاکی بر روی فلزات به طور مستقیم امکان پذیر نیست. فلزات دارای بازتاب قوی آینه‌ای می باشند که این موضوع میتواند موجب صدمه به کاربر و آسیب دیدن ماژول لیزر شود.
  • با این دستگاه نمی‌توان روی استیل، شیشه و آلیاژ برخی مواد بازتابنده کار کرد.

2 دیدگاه

  • سلام خسته نباشید یه سوال داشتم میشه بگید متعلقات همراه دستگاه لیزر رسام یک چی هستند و بعد مال کدام کشور و در آخر سازنده آن کجاست با تشکر

    • سلام برخی از قطعات دستگاه وارداتی هستش اما تولید کننده ی آن خود ما هستیم. متعلقات همراه دستگاه آچار های موردنیاز، آداپتور، عینک محافظ، کابل usb، دفترچه راهنما و… می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.